Verplichte verlegging btw voor B2B-telecommunicatiediensten
bron: AccountancyWorld
AMSTERDAM - Leveranciers van telecommunicatiediensten moeten voor btw-doeleinden vanaf 1 september een onderscheid maken tussen leveringen aan ondernemers en particulieren. Voor deze eerste categorie moet de btw worden verlegd naar de afnemer, aldus PwC.
De verplichte btw-verleggingsregeling voor telecommunicatiediensten is op 31 augustus 2017 in het Staatsblad gepubliceerd. Het besluit houdt kort gezegd in dat ondernemers die in Nederland telecommunicatiediensten verrichten aan andere ondernemers die telecommunicatiediensten verrichten, vanaf 1 september 2017 geen btw meer op hun facturen mogen berekenen over deze diensten. In plaats daarvan moet de vermelding ‘btw verlegd’ worden opgenomen op de factuur. De afnemer zal in dit geval de btw zelf moeten aangeven en voldoen (tenzij hij de btw direct weer als voorbelasting in aftrek kan brengen).
Bron: PwC
Laatste nieuws
-
05 okt Accountantskantoren bij studenten minder interessante werkgever
-
05 okt Boekhoudsoftware vs accountancysoftware: wat is het verschil
-
05 okt Branchedag Accountancy
-
05 okt Bekijk het webinar PE-portfolio opstellen
-
05 okt Wanneer is je accountantskantoor toe aan bedrijfssoftware
-
05 okt In deze 6 stappen stoom je jouw accountantskantoor klaar voor de toekomst
-
02 okt Van compliance naar advies: 5 manieren waarop AI jouw rol als accountant versterkt
-
02 okt ING: accountantstarieven stijgen
-
02 okt Kwaliteitsmanagement begint met het Novak Kwaliteitssysteem
-
02 okt 5 tips voor meer rendement in jouw accountantskantoor
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan