Aanpassingen in btw-wet en de gevolgen voor de WNT-controle door de accountant
bron: NBA
AMSTERDAM - Met ingang 7 mei 2021 mogen toezichthouders (leden Raad van Toezicht en Raad van Commissarissen) geen btw meer in rekening brengen over hun vergoeding. Dit vloeit voort uit het besluit van 28 april 2021.
Toelichting aangepaste wet
De maatregel geldt (in beginsel) met terugwerkende kracht tot 13 juni 2019. Op grond hiervan geldt dat de toezichthouders over de periode van 13 juni 2019 tot en met 6 mei 2021 de afgedragen btw kunnen terugvorderen bij de Belastingdienst. Voorwaarde is dan wel dat een gecorrigeerde factuur wordt verstuurd naar de afnemer, waarbij 3.5.1 van Omzetbelasting, administratieve-, facturerings- en andere verplichtingen van toepassing is en de in rekening gebrachte btw ook wordt terugbetaald aan de instelling. De toezichthouder kan er ook voor kiezen om de btw over de periode 13 juni 2019 – 6 mei 2021 niet meer te corrigeren/ terug te vorderen.
Bekijk meer informatie op de website van de NBA
Bron: NBA
Laatste nieuws
-
06 okt NOAB- en Fiscount-kantoren groeien in omzet en personeel
-
06 okt Salden nieuwe voorzitter toezicht bij DNB
-
06 okt Britse toezichthouder bekijkt governanceregels door extern kapitaal bij accountants
-
06 okt CEO van Bjorn Lunden over accountancysector
-
06 okt Overstapwebinar eBlinqx Fiscaal
-
06 okt NVKM komt eraan: bereid jouw kantoor nu voor met Novak PLUS
-
06 okt Novak DIRECT HRM: Cultuur wordt zichtbaar als het schuurt
-
05 okt Accountantskantoren bij studenten minder interessante werkgever
-
05 okt Boekhoudsoftware vs accountancysoftware: wat is het verschil
-
05 okt Branchedag Accountancy
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan